Marketing Automatyczny – 13 najciekwawszych zastosowań

Marketing Automatyczny - 13 najciekwawszych zastosowań

Cele Automatyzacji:

  • Pozyskiwanie nowych kontaktów,
  • Zwiększenie sprzedaży,
  • Optymalizacja konwersji,
  • Budowa relacji z klientami.

1) PERSONALIZOWANY POPUP DO GENEROWANIA LEADÓW

Podczas przeglądania oferty, użytkownik otrzymuje spersonalizowany komunikat zawierający obietnicę kontaktu i przedstawienia oferty, jaką klient był zainteresowany

 

2) PROGRESYWNE POPUPY DYNAMICZNE

Użytkownikowi wyświetlają się zróżnicowane komunikaty zależne od ilości pozyskanych od niego danych. Komunikaty mogą być wyświetlane np. tylko anonimowym użytkownikom albo takim którzy odwiedzili stronę daną ilość razy.

 

3) DYNAMICZNY WIDGET Z REKOMENDACJAMI

Użytkownik po przeglądaniu danej oferty otrzymuje rekomendację innej oferty, związanej z poprzednią

 

4) E-MAIL DYNAMICZNY PO WIZYCIE NA STRONIE WWW

Po przeglądaniu produktów klient po określonym czasie otrzymuje ofertę na podobne produkty na swoją skrzynkę e-mail

 

5) E-MAIL Z NAJKORZYSTNIEJSZYMI OFERTAMI

Klient po wyszukiwaniu oferty i nie dokonaniu zamówienia otrzymuje po określonym czasie wiadomość zawierającą ofertę wyszukiwaną przez klienta oraz podobne pozwalające na obniżenie kosztów

 

6) DYNAMICZNE ZESTAWY NA STRONIE WWW

Do każdego produktu na stronie dobierany jest drugi, po dodaniu do koszyka naliczany jest rabat na zestaw. Takie działanie pozwala na długoterminowe zwiększanie konwersji poprzez inwestycję w klienta.

 

7) PROMOCYJNE MAILINGI Z OKAZJI URODZIN

W dniu urodzin klient dostaje voucher/bon/zniżkę na jakąś usługę lub produkt. Działanie mające na cele budowanie relacji i lojalności z klientami i zwiększanie sprzedaży. Klient wykorzystując prezent często decyduje się na dokupienie jeszcze czegoś.

 

8) ALERTY O AKTYWNOŚCI LEADÓW DLA DZIAŁU SPRZEDAŻY

Każdy kontakt klienta ze stroną buduje jego scoring ( poziom aktywności, miara zaangażowania). Gdy scoring osiągnie dany poziom system generuje alert wysyłany do działu sprzedaży, dzięki czemu handlowiec może podjąć kontakt z klientem na temat oferty, którą jest zainteresowany.

 

9) KWALIFIKACJA SPRZEDAŻOWA LEADÓW W OPARCIU O SCORING

Komunikacja z klientem w zależności od wykazywanych aktywności. Podejmowanie innych działań w przypadku nieaktywnych użytkowników z bazy klientów, słabo zaangażowanych i bardzo zaangażowanych. (np. czytanie mejli, ofert) Przekazywanie tych o wysokiej wartości scoringu do działu sprzedaży i bezpośredni kontakt.

 

10) WYKORZYSTANIE DANYCH O WIZYTACH KLIENTÓW NA STRONIE WWW PRZEZ CALL CENTER

Po wizycie użytkownika na stronie generowany jest alert do call center z informacją o produktach którymi interesował się klient. Umawianie się na spotkania.

 

11) E-MAILOWE CYKLE EDUKACYJNE

Klient po wypełnieniu ankiety otrzymuje na email codzienne informacje na dany temat. Po jakimś czasie, gdy klient jest zadowolony wysyłane są do niego oferty na zakup jakiegoś produktu związanego z tematem, dzięki czemu klient będzie bardziej zainteresowany kupnem.

 

12) LEJKI SPRZEDAŻOWE DLA RÓŻNYCH SEGMENTÓW KLIENTÓW

Segmantacja klientów, dopasowane procesy sprzedażowe, obsługa leadów na poziomie każdego z lejków.

 

13) E-MAIL Z PORZUCONYM KOSZYKIEM

Po dodaniu produktów do koszyka, w przypadku nie dokonania zakupu, użytkownik otrzymuje e-mail z produktami wybranymi przez niego i zachętę do zakupu.

 

SuperWebsite.co.uk


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *