Problemy Ecommerce część 2

Problemy Ecommerce część 2

Niska retencja i porzucone koszyki zakupowe

Kolejnymi istotnymi problemami Ecommerce są porzucone koszyki zakupowe i niska retencja. Powinniśmy kontaktować się z klientem na różne sposoby. Nie zapominajmy o urządzeniach mobilnych i social media, reklamach online i mailach.

Każdy kanał informacyjny jest inny i może pomóc nam w zdobyciu i utrzymaniu klientów. Dla najlepszego efektu, powinniśmy dobrze zrozumieć specyfikę wszystkich kanałów i zadbać o integrację danych między nimi.

 

1) Niska retencja

Dbajmy o lojalnych klientów, 80% zysku generuje 20% najlepszych klientów. Robią regularne zakupy, polecają naszą markę i wystawiają pozytywne opinie. Przyczynami niskiej retencji jest brak serwisu posprzedażowego, brak strategii win-back i brak zainteresowania klientem po momencie dokonania zakupu.

Powinniśmy analizować zachowania klientów i przygotowywać dobrane grupy odbiorów, do których będziemy wysyłać inne informacje w zależności od potrzeb. Buduj relacje z klientem i pozostań w kontakcie po zakupie, potwierdzasz w ten sposób słuszność zakupu i troskę o klientów. Spróbuj zaangażować ponownie tych, którzy porzucili Twój sklep, opracowując wielokanałową komunikację.

 

2) Porzucone koszyki zakupowe

Aż 67% klientów porzuca swoje koszyki. Powinniśmy tak zoptymalizować proces, aby ponosić jak najmniejsze straty na tym etapie. Dobrą strategia jest pokazywanie klientowi obejrzanych przez niego produktów w różnych kanałach albo wysłanie maila ze skompletowanym przez niego koszykiem z zachętą do powrotu do zakupów.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *